Thursday 3 September 2020

Dua puluh pat

 Asalamualaikum semua.

Lama tak bersua muka di sini. Aku pun dah semakin tua. Dah kurang menulis di blog, kalau dulu ini la tempat aku merepek, meluah dan menceritakan keperitan hidup aku. 

Ia, seperti diari. Tapi jarang aku tunjukkan keindahan hidup, banyak kesakitan, dan keperitan. 

Bagaimana ya kehidupan kawan-kawan lama ku sekarang? Makin lama, makin ramai yang mendirikan rumah tangga, dan mempunyai anak. Setiap orang punyai jalan cerita tersendiri, jangan gopoh dalam membuat keputusan. Kita semakin dewasa, bukan remaja lagi. 

Macam mana pun kehidupan kamu semua, saya disini, mendoakan agar sentiasa bahagia dan selamat dunia akhirat. 

Aku disini alhamdulillah sihat. Dan bahagia dgn pasangan yang aku sayangi. Walaupun dia jauh di kedah sana, tapi aku sikit pun tak mengeluh penat menunggu, sebaliknya tanamkan rasa rindu dan setia. 

Aku disini penuh rasa syukur dengan nikmat yang Allah berikan kepada aku. Nikmat punyai ibu bapa yang penyayang, mampu miliki kereta mini sendiri, punyai kerja yang sederhana, punyai pasangan yang memahami serta padu jiwanya. 

Jika dilihat perbezaan zaman dahulu ku dgn sekarang jauh sangat berbezanya. Tak lupa kepada mereka yang aku sakiti baik kawan kawan atau bekas kekasih, aku disini ingin meminta maaf kepada semua atas kesalahan dan kekhilafan diri ini. Aku memaafkan kalian. 

Malam ni, hujan renyai, rasa selesa dan aman sekali. Dalam hati rindu orang yang jauh. 




*gambar waktu masuk hospital sebabkan alergy habuk. 





No comments:

Post a Comment