Saturday 3 June 2017

Mimpi buruk

Korang pernah mimpi buruk? Semua orang pernah.
Btw asalamualaikum. Maaf kerana lama menyepi.
Dah berapa tahun tah aku tak menulis di dada blog ni.
Baiklah, disini aku bukan la nak bebel macam mana aku bebel merepek
Mcm dulu.
Aku sekarang dalam mood bahagia sangat, yela dengan orang tersayang.
Mostly yang follow laman social aku tahu siapa pujaan hati aku.
Tengah-tengah syok kemudi kapal, tetiba kapal dilanda satu ombak yang
Boleh tahan agak besar. (Ada yang anggap kecil) so memana pun boleh.

Aku tak tahu la kenapa pg td aku tidur, aku mimpi buruk pasal hubungan aku
Dan dia. Aku sayang sangat kat bf aku tu weh.
Sikit pun tak pernah curang.
Di uji dalam mimpi tu aku curang dengan laki lain.
Tengah syok date tetiba lelaki tu tunjuk kat bf aku sambil cakap dengan aku
"Tu ex syg". Aku nampak weh bf aku menangis nampak aku curang.
Aku lari kat dia, dengan berbaju kurung bagai. (Wtf pakai baju kurung
Pegi mall) tapi aku kejar juga. Aku menangis kat bf aku tu.
Bf aku menangis and dia tolak-tolak tangan aku dan cakap "jangan dekat dengan aku aisha"
Aku terus sebak and terjaga dari mimpi.
Aku menangis sepuas. Tak boleh bayang kalau orang yang kita sayang,
Kita sanggup buat dia terluka macam tu.
Kenapa ya aku mimpi macam tu?
Ada benda tak baik ke? Or benda tu dari masa depan ke?
Semoga apa yang aku sangka kan ni tak betul.

Aku try tanya bf aku pasal ni tapi.......
Dia malah menakutkan aku lagi.
Aku ingatkan dia nak pujuk or tenangkan aku.
Lagi dia menyakitkan hati aku ada lah.
Then dia kait kan dengan hal semalam yang kitaorang gaduh.
Point semua salah aku.
Hmmm, aku dah pasrah habis.
"Syg akan pertahan kan . Biasa la kalau ada gaduh. Org kawen pun gaduh. Tapi kalau dah jodoh abiy dgn org lain, syg tak blh nak buat apa kan. Iloveyou too. Take care."
Then dia kata aku macam nak lepaskan dia.
Memang lagi sakit la hati aku ni.
Aku malas layan dia dah. Yela, semua benda tak kena.
Nak minta simpati pun tak kena, nak manja pun tak kena.
Baik aku diam.

Dah la semalam aku terasa. Pujuk pun tak.
Pagi ni mimpi buruk, ingat dia nak pujuk.
Tak juga. Lepasni tak payah nak harap lebih la kalau sakit hati,
Pujuk diri sendiri ja. Mengharap orang, lagi dia sakitkan hati ada lah.
Ni jakgi jumpa kalau terasa lagi, makan hati la lagi. Hmm.

Sedihnya šŸ˜”



-adios

No comments:

Post a Comment