Monday 17 March 2014

Hospital










Salam. Hyep.
Dah lama pula tak bebel kat blog ni.
Dah bersawang berhabuk berlipan bersawit bersiut dah blog ni.
Rabu lepas miss jpj sebab masuk wad. Cam siak kena bayar RM30 nanti kat orang tuh.
Rabu ni jela buat jpj. Insyallah boleh huahua.

Esok hari apa ?
Ada  sesape ingat tak esok hari apa?
Ouh, esok hari Selasa.
Itu fikiran mereka yang langsung tak ingat tentang aku.
Sedih k, sedih.
Esok Birthday aku k. Mohon bagi  hadiah *mata blink blink.

Hati ini sebenarnya teringin Iphong.
Tak nok 4s. Nak Iphone 5s k.
Baru cam dia the best.
So sesiapa yang kaya raya tu post la ea. Clone pun tak po.
Clone cam tak lawa pulaks.

Wah, teringat tahun lepas time birthday cikgu panggil atas pentas
makan kek. Gangster sch suap k. Haha.
Tapi tahun ni kena suap sendiri kot.

Aku harap cepat lah sembuh sakit bawah dagu ni.
Pedih gak bila tengok kesan kena jahit ni seram pula.
Ouh, nak citer ke pasal kat hospital aritu ? LOL

Dipetang hari yang panas dan terik di sertai tekak yang kering, (sebab kena
puasa sebelum operation)
Aku dikejutkan diterkedukan digegarkan dengan panggilan nurse tu.
"Dik, tukar baju sekarang ea"
And nurse tu bagi baju colour putih yang jarang bak hangg.
Segan cek. nasib baik ada selimut yang cover atas badan and topi macam
topi mandi tuu.
masa dia sorong bawak masuk bilik tu aku tengok ramai nurse yang pakai baju colour
hijau and pakai topi tu juga.

Debaran makin terasa la bila doktor tu tanya aku.
"Ni last saya nak rasa ketulan tu nanti masuk bilik ea."
Then, doctor bius datang and bagi kata kata semangat untuk aku hoho.

Time dah masuk tu terkejut juga tengok mesin aptah yang besar macam transformer tu haha.
then masuk ubat kat jarum  tangan. Tak guna betui makcik tu, dia press kuat and laju.
rasa nak tampar je. Bila doct bius cina tu yang bagi ubat elok je perlahan lahan.
Tak der la rasa sakit tu terasa sangat .
Lepas je aku sedut ubat bius tu, terasa mata dah tak tentu arah and terpejam tanpa aku sedar.

Sedar je aku dah kena operate and kat bilik penenang tu.
Dengan oksigen yang dia bekalkan aku bernafas.
tiba tiba tangan tak boleh gerak, nak panggil orang tu tak boleh.
Muntah dah penuh kat mulut. Then aku termuntah terus kat tepi.
Kelam kabut nurse tu.
terus aku tertidur balik.
Badan terasa amat lemah. Tak bermaya. Sekujur badan kaku di atas katil.
Tak lama lepas tu dia sorong balik pergi katil aku.

Aku diam tak bermaya. Suara memang tak keluar kalau nak cakap dengan ma.
Sejam time operation tu.
Malam tu aku cuit ma. Lepas tu aku minta ma ambilkan hp.
Aku lihat Zaki yang banyak tanya pasal aku.
banyak msg masuk. Thanks beb sebab care pasal aku. Lagi lagi time aku sakit ni.
Then aku taip something kat notes.
"Adik takleh cakap.
Adik sayang ma"
Terus ma dakap badan yang lemah ni.
menitis air mata ma yang membuatkan airmata aku menitis jua.
Saat itu, baru aku sedar betapa kasih dan sayang nya ibu terhadap anaknya.
teringat juga kesalahan aku yang meragut hati ma.
kata kata yang buat ma sakit .
perlakuan yang buat ma terasa.
Maafkan adik, ma.

Malam tu ma suapkan air zam zam kat mulut. dapat telan sikit je.
Lepas tu mesti muntah sebab ubat bius tu.
banyak kali juga ah asyik muntah.
Esoknya slow slow boleh bangun.
Sian ma tak dapat tidur sebab jaga aku.
Sampai ma hampir pensan masa tolong aku.
Rasa bersalah pula.
Malam sebelum operate tu aku tetiba tak boleh tidur.
and tetiba nangis. Hmm. Sebab teringat dekat opah.
Cecepat ma pujuk . Hmm
Bila bab pujuk, aku rasa ma sorang je yang dapat pujuk aku dengan terbaik.
Dari kecil sampai sekarang.

Ouh, ramai tanya aku kenapa ea ?
Aku kena Tro Lymphoma.
Emm sejenis cancer kot ? Tah la.
Tahu pun sebab searching kat google.

Time sakit tu ada lah juga terfikir.
Nak bagitau yang lain ke tak eh.
Tapi ada member yang dah tahu. Ingatkan diorang bagi tahu yang lain
tapi tak -.,-
Sebelum keluar hosp, tetiba Zaki and Boboi datang.
Wah, thanks dude. Terharu gua.
Then lepas balik, petang tu Naim, Idin and Ika datang lawat.
Thanks Idin cuz sudi laburkan minyak kete demi melawat member kau nih.
Si idin pula perli perli Ika sebab Ika makan biskut Jacobs banyak haha.
Idin spoil ah.

Emm, kay lah.
Adios.

1 comment:

  1. Любовь: старые проститутки Одессы
    Я молодая инициативная и очень возбуждающая. доставлю удовольствия и смогу удивить самого опытного мужчину. Кто не любит одиночества — тот не любит свободы.

    ReplyDelete