Friday 2 March 2012

- Kebahagiaan Dalam Penderitaan

Salam . Hi There .
Cah nak story something ni .

Tadi masa main netball , Cah terjatuh :[
humm . jatuh gne lutut . Hanya Allah S.W.T je tau cam ner rasa nya .
okayy , msa balik tadi ujan .
then, tunggu bas lama :[

SAYA TAK SUKA MENUNGGU

the , bila dapat bas , n msa da sampai , cah turun bas ,
tiba-2 driver tuh cakap

"dik , Okayy ta ? pakai la helmet tuh . Ujan lebat ni "

aku hanya senyum menahan kesakitan . Then , bas berlalu , aku tekan button lampu isyarat tuh , semua kereta berenti . Aku lalu terjengkot-2 :[
Sedih mengenangkan .
bila balik , mandi , aku solat . Time solat , nak sujud . Masyallah ! Peritt ! lutut aku bengkak  . Dalam sujud ku , terasa nak menangis je  . Tapi aku menahan n sujud je . Demi Allah , aku menahan kesakitan ni . dalam fikiran aku , hanya Allah je . Baru la kesakitan tuh tak brape rasa .

Then , Tadi goreng ayam . makan . n time solat maghrib , aku solat . aku menangis lpas solat . Dalam hati ku sebak . Baru ku tahu , Allah menurun kan kesakitan ini pada ku agar aku memohon ampun pada-Nya . Aku banyak buat salah kat org , kat Allah , dan semua nya .

Bila ku sujud , terasa Dia dekat dengan ku , Betapa indah nya kasih sayang Allah kepada kita , betapa hebatnya keagunganNya . Dia mahu kita bermanja dengan dia kerana kita sebuk dengan duniawi . Kadang-2 kita lalai  dengan nikmat yang diberikan . Kadang-2 kita lupa menunaikan apa yang diperintah nya .

Bila kita memohon keampunan-Nya , kita terasa seperti Dia ada di depan kita , di sisi kita . mendengar keluhan hati kita .

Sesungguhnya , Allah sentiasa bersama kita , bahkan dekat dengan kita berbanding urat leher kita .
Sesungguhnya kasih sayang-Nya mendahului daripada kemurkaan-Nya

Mantapkan Kayakinan Mu Kepada Allah Yang 1 .

No comments:

Post a Comment